Procedura zgłaszania przypadków naruszenia prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszenia.
Szpital Specjalistyczny nr 2 w Bytomiu działając w oparciu przepisy prawa tj. Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów, opracował: „Procedurę zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszenia” w celu zapobieganiu powstawaniu naruszeń zarówno wewnątrz jednostki organizacyjnej jak i wśród podmiotów współpracujących.
Osoba dokonująca zgłoszenia zobowiązana jest do zapoznania się z treścią Procedury:
„Procedura zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszenia” – plik PDF
Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w Szpitalu:
1. za pośrednictwem dedykowanej skrzynki mailowej: sygnalista@szpital2.bytom.pl
2. za pośrednictwem adresu korespondencyjnego: Szpital Specjalistyczny nr 2 w Bytomiu ul. Stefana Batorego 15 Bytom 41-902 koniecznie z dopiskiem na kopercie „sygnalizowanie”.
Dokonując zgłoszenia powinieneś:
1. działać w dobrej wierze,
2. posiadać uzasadnione przekonanie, że zawarte w ujawnionej informacji zarzuty są prawdziwe,
3. nie dokonywać ujawnienia w celu osiągnięcia korzyści,
4. ujawnić informacje, które są zgodne ze stanem Twojej wiedzy i ujawniać wszystkie znane Ci fakty i okoliczności dotyczące przedmiotu zgłoszenia,
5. zapoznać się z obowiązującą Procedurą zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszenia”
Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych Zgłoszeń. Osoba dokonująca zgłoszenia nieprawdziwych informacji podlega sankcji karnej określonej w ustawie Kodeks Karny.